Metodologia

La metodologia emprada per elaborar el Catàleg de Cartes de Serveis ha estat la següent:

  • Constitució d'un equip impulsor
  • Determinació de continguts comuns i diferenciats  de cada servei
  • Elaboració del mapa de cartes, amb la classificació de cartes externes (adreçades a la ciutadania); cartes internes (adreçades als/les professionals de l'Ajuntament); i cartes mixtes (adreçades a la ciutadania i als/les professionals municipals).
  • Criteris de redacció dels diferents apartats: identificació dels serveis, missió, valors, prestacions, compromisos , indicadors, drets i deures, normativa, formulació  de queixes, compensacions d'incompliments, formes de participació dels/es usuaris/àries, actualització, etc.
  • Disseny i implementació del procediment participatiu
  • Accions formatives
  • Elaboració i aprovació per part del Ple municipal
  • Comunicació interna i externa
  • Procés de rendició de comptes

 En aquest procés ha estat especialment important la realització de les següents accions formatives:

  • I Jornada de Transparència adreçada a la ciutadania i als/les professionals de l'Ajuntament, dia 4 de febrer de 2016.
  • Formació específica -en matèria de Govern Obert i Cartes de serveis- i assessorament adaptat  al procés d'elaboració d'un primer esborrany. Adreçada als/les caps de servei /departament i personal tècnic. 
  • II Jornada de Transparència, 9 de juny de 2017, adreçada als/les professionals de l'Ajuntament