Des d’Equal Saree, us convidem a endinsar-vos en aquesta selecció de bones pràctiques d’escoles que ja han repensat els seus patis amb perspectiva de gènere. 

 

Elkartoki. País Basc.

Enllaçar amb: http://elkartoki.com/es/portada/http://elkartoki.com/es/portada/

 

ELKARTOKI  és un programa que es desenvolupa als patis escolars. A Elkartoki els nens i les nenes inventen i construeixen obres, artefactes o intervencions, amb la idea d’influïr en l’espai del pati, els seus usos i les seves dinàmiques treballant la igualtat de gènere, la convivència i els valros inclusius.

enllaç vídeo.

https://vimeo.com/187960540

 

Coeducació al pati. Barcelona

Enllaçar amb:  http://raonspubliques.org/portfolio/transformacio-i-cocreacio-del-pati-de-lescola-dovella/

 

El projecte té per objectiu redefinir l´espai del pati i implicar-hi tota la comunitat educativa, nens i nenes i AFA, per dotar-lo de recursos utilitzant una perspectiva de gènere i sostenibilitat, potenciant l´espai com a espai de joc, relació i aprenentatge.

 

enllaç vídeo.

https://www.youtube.com/watch?v=XVd0CXnYRUE

 

Articles relacionats:

 

Algo más que porterías.

Las arquitectas se unen a la batalla contra los patios «futbolcéntricos». La zona de juego debería ser flexible y multifuncional

 

Así son las nuevas pedagogías feministas.

Talleres que cuestionan el amor romántico o cursos que revisan la escasa presencia de mujeres en los libros de texto son algunas de las iniciativas.”

 

Fora estereotips sexistes.

Hem avançat prou, però vivim en una societat sexista i masclista. Encara som molt lluny d’una societat igualitària en què els infants s’eduquin sense estereotips de gènere.”

Les escoles transformen els patis per acabar amb la dictadura de la pilota

 

La normativa actual només obliga que els patis tinguin almenys una pista poliesportiva. Un grapat de col•legis innovadors els estan usant ja com a espais educatius.