
Població en general
Atenció a les necessitats bàsiques (alimentació) |
---|
|
|
|
|
Prestacions econòmiques |
|
|
|
Atenció a les necessitats bàsiques (alimentació)
Els EBAS gestionen l’assignació de recursos bàsics, com aliments i roba, davant situacions de necessitat social en aquest àmbit i si es compleix les condicions recollides al Reglament municipal de prestacions socials.
El Servei compta amb diversos recursos per donar resposta a aquesta tipologia de necessitats:
- Programa municipal d'aliments solidaris
- Menjador social
- Àpats a domicili
- Altres necessitats bàsiques

Programa municipal d'aliments solidaris
El Programa municipal d’aliments solidaris ofereix aliments bàsics a les persones i/o famílies que tenen dificultats econòmiques. S’ofereix un lot d’aliments amb una periodicitat quinzenal que s’adapta en funció del nombre de persones que conviuen al domicili i dels productes de temporada.
Destinataris/àries
Persones empadronades a Santa Coloma des de fa més de sis mesos, en situació de manca de recursos o vulnerabilitat social, que compleixin les condicions recollides al Reglament municipal d’ajuts socials.
Com sol·licitar el Servei
L’assignació d’aquest recurs es farà previ diagnòstic social dels EBAS i/o del Departament d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i Adults Vulnerables.
Es recomana demanar cita prèvia

Menjador social
El menjador social és un servei municipal destinat a persones de la ciutat que es troben en una etapa d'especial dificultat per cobrir les seves necessitats bàsiques, com és l'alimentació. Els usuaris i les usuàries del menjador social disposen d’un servei complementari de dutxa, bugaderia, i atenció personalitzada.
El servei es dóna en dues modalitats diferents:
Menjar per emportar
Dinar presencial al menjador
Destinataris/àries
Ciutadania que presenti una situació de manca de recursos per poder fer-se el menjar o necessita disposar de lloc on menjar i altres serveis complementaris (dutxes, bugaderia,..) i que compleix les condicions recollides al Reglament municipal de prestacions socials. (inserir vincle al doc del Reglament)
Com sol·licitar el Servei
L’assignació d’aquest recurs es farà previ diagnòstic social dels EBAS i/o del Departament d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i Adults Vulnerables.
Es recomana demanar cita prèvia
Àpats a domicili
Aquest Servei ofereix àpats a domicili a persones grans o amb situació de dependència, que tinguin dificultats per comprar i/o cuinar els aliments.
Destinataris/àries
Persones grans i/o adults en situació de dependència sense possibilitats d’elaborar els aliments per manca de capacitat o mitjans adequats.
Com sol·licitar el Servei
L’assignació d’aquest recurs es farà previ diagnòstic social dels EBAS i/o del Departament d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i Adults Vulnerables.
Altres necessitats bàsiques
Els Serveis Socials informen, orienten i fan derivació cap a entitats que poden donar suport a la ciutadania en altres situacions de necessitat.
Destinataris/àries
Persones en situació de manca de recursos o vulnerabilitat social, que compleixin les condicions recollides al Reglament municipal d’ajuts socials.
Com sol·licitar el Servei
L’assignació d’aquest recurs es farà previ diagnòstic social dels EBAS i/o del Departament d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i Adults Vulnerables.
Es recomana demanar cita prèvia
Prestacions econòmiques
El Departament de Gestió de Prestacions Socials s’encarrega de la gestió de les prestacions econòmiques i materials que promouen els equips de Serveis Socials.
Renda garantida de ciutadania (RGC)
La Renda Garantida de Ciutadania és una prestació social subjectiva de naturalesa econòmica i percepció periòdica que té com a finalitzat desenvolupar la promoció de la persona i el seu apoderament i superar les condicions que l’han dut a necessitar aquesta prestació. L’administració responsable de la seva concessió o denegació és la Generalitat de Catalunya.
Els Serveis Socials de l’Ajuntament assumeixen tasques d’informació, d’establiment del pla de millora en aquells casos que es derivin des del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i de seguiment del citat pla.
Destinataris/àries
Majors de 23 anys, residents durant els 24 mesos anteriors a Catalunya, no disposar d’ingressos, rendes o recursos mínims, durant els sis mesos anteriors i no ser beneficiàries d'una prestació pública o privada de servei residencial permanent de tipus social, sanitari o sociosanitari.
Com sol·licitar el Servei
S’ha de demanar cita prèvia al SOC al telèfon 900 400 012 o a la web www.rendagarantida.cat
Els Serveis Socials municipals orienten, assessoren i fan el seguiment dels plans d’inclusió.
Prestacions econòmiques de caràcter social
La ciutadana o el ciutadà que presenti una situació de necessitat social i compleixi les condicions recollides al Reglament municipal de prestacions socials, podran tenir accés a prestacions econòmiques i materials de caràcter puntual, destinades a pal·liar situacions bàsiques de subsistència, de necessitat i d’urgència, segons les següents modalitats:
- Prestacions econòmiques d’urgència social
- Prestacions econòmiques destinades a prevenir, pal·liar i evitar situacions d’exclusió social
Destinataris/àries
Persones empadronades a Santa Coloma durant els períodes de carència que determinin els diferents protocols segons la modalitat de la prestació.
Com sol·licitar el Servei
L’assignació d’aquest recurs es farà previ diagnòstic social dels EBAS i/o del Departament d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i Adults Vulnerables.
Es recomana demanar cita prèvia
Informació relacionada:

Habitatge i pobresa energètica
1. Atenció a persones en risc de perdre l’habitatge
Els Serveis Socials, en coordinació amb l’Oficina Local d’Habitatge (OLH) atenen a les persones que es troben en risc de perdre l’habitatge i donen orientació i suport en els tràmits que la ciutadania ha de fer en aquestes situacions, i promouen ajuts de suport i gestionen possibles alternatives. En situacions d’urgència, promouen accions de suport a les famílies i allotjament d’urgència.
Destinataris/àries
Persones i famílies en situació de risc de perdre l’habitatge que viuen a Santa Coloma, previ diagnòstic del servei.
Com sol·licitar el Servei
A l’EBAS i/o al Departament d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i Adults Vulnerables.
Es recomana demanar cita prèvia
2. Habitatge social
Els Serveis Socials promouen l’accés de la ciutadania que ho precisa a habitatges socials en coordinació amb l’Oficina Local d’Habitatge (OLH).
La possibilitat d’accés a un recurs d’habitatge sempre està condicionat a la disponibilitat d’aquest recurs per part del Servei.
Destinataris/àries
Persones i famílies en situació de risc de perdre l’habitatge que viuen a Santa Coloma.
Com sol·licitar el Servei
A l’EBAS i/o al Departament d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència i Adults Vulnerables.
Es recomana demanar cita prèvia
3. Servei de detecció i reducció de la pobresa energètica
El nou servei municipal de detecció i reducció de la pobresa energética, en què es coordinen els Serveis socials, Habitatge i altres serveis de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, neix per combatre la situación de pobresa energética, garantir els drets que contempla la legislació vigent pel que fa a l'accés als subministraments bàsics, i millorar l'eficiència de les llars del nostre municipi, posant especial interés en les llars més vulnerables.
Es posaran en marxa mesures de prevenció de la pobresa energética a les llars de la ciutat i amb especial atenció a les persones vulnerables (infants, malalts, gent gran, etc.), la sensibilització de la población sobre l'eficiència en el consum energètic, per tal d'estalviar fent-ne un ús responsable, la prevenció davant situacions de pobresa energética a través de la coordinació amb altres serveis del territorio i millorar la gestió energética de les llars de la ciutat i augmentar l'eficiència.
Destinataris/àries
Persones i famílies amb dificultats per fer-se càrrec del cost del subministrament bàsic i que s'ajustin a les condicions dels ajuts.
Com sol·licitar el Servei
El punt del servei es troba a Gramepark, plaça d’en José Cámara de la Hoz, s/n.
L’horari és dilluns i dijous de 09:00 hores fins les 15:00 hores; dimarts i dimecres de 09:00 hores fins les 18:00 hores; i el divendres de 09:00 hores fins les 14:00 hores.
Telèfon de contacte: 93 385 94 56
Mail de contacte: pobresaenergetica@gramepark.cat
Informació relacionada
- Guia d’habitatge i pobresa energètica de Santa Coloma de Gramenet
- Trítptic informatiu sobre habitatge i pobresa energètica a Santa Coloma de Gramenet