Aquest nou servei municipal neix per combatre la situació de pobresa energètica, garantir els drets que contempla la legislació vigent pel que fa a l’accés als subministraments bàsics, i millorar l’eficiència de les llars del nostre municipi, posant especial interès en les llars més vulnerables.
Es posaran en marxa mesures de prevenció de la pobresa energètica a les llars de la ciutat i amb especial atenció a les persones vulnerables (infants, malalts, gent gran, etc.), la sensibilització de la població sobre l’eficiència en el consum energètic, per tal d’estalviar fent-ne un ús responsable, la prevenció davant situacions de pobresa energètica a través de la coordinació amb altres serveis del territori i millorar la gestió energètica de les llars de la ciutat i augmentar l’eficiència.
Els eixos bàsics d'actuació seran els següents:
- Informació bàsica sobre aspectes vinculats als subministraments bàsics a la llar: hàbits, bo social, bo tèrmic, optimització horària, mesures d’aïllament, entre d’altres.
- Apoderament ciutadà sobre aspectes vinculats al dret a l’energia i als subministraments.
- Diagnosticar la situació de l’habitatge, la despesa i l’ús energètic de la família.
- Assessorament energètic i de millora del confort tèrmic.
- Intervencions a les llars, detectant situacions greus o d’urgència en relació amb els subministraments, així com realitzar petites reparacions in situ, com posar ribets a les finestres o portes, canvi de bombetes, etc.
- Protecció de les persones vulnerables: acompanyament i gestió en l’aplicació de la Llei 24/2015.
- Gestions en/amb les companyies elèctriques: canvis de titularitat, canvi de comercialitzadora de referència, canvis de tarifa, discriminació horària, canvis de potència, eliminació de serveis extres, gestió bo social, derivació per gestió de butlletí, etc.
- Gestions en/amb les companyies de gas: canvi de titular, canvi de comercialitzadora, eliminació de serveis extres.
- Gestions en/amb la companyia d’aigua: gestió tarifa social i gestió fons social.
- Instal•lació material per a la reducció de consum, millora de l’eficiència energètica i equips que faciliten els canvis de comportament.
- Coordinació amb Serveis Socials, Habitatge, i altres serveis de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.
- Educació en hàbits respecte a l’ús d’electrodomèstics, etc.
- Regulació de la temperatura de la caldera i altres electrodomèstics.
- Realització d’accions en la comunitat: tallers, punts informatius i d’assessorament.
- El punt del servei es troba a Gramepark, plaça d’en José Cámara de la Hoz, s/n.
- L’horari és dilluns i dijous de 09:00 hores fins les 15:00 hores; dimarts i dimecres de 09:00 hores fins les 18:00 hores; i el divendres de 09:00 hores fins les 14:00 hores.
- Telèfon de contacte: 93 392 47 45
- Mail de contacte: pobresaenergetica@gramepark.cat