Estovalles contra els rumors i la discriminació
Les estovalles transmeten missatges per superar els prejudicis, estereotips i rumors que sovint dificulten la convivència entre veïns i veïnes, que ens estimem Santa Coloma i volem contribuir a construir una ciutat d'oportunitats i bon veïnatge.
La proposta consisteix a oferir als establiments d'hostaleria unes estovalles amb missatges positius sobre la diversitat històrica de Santa Coloma. Els bars i restaurants són espais de trobada, diàleg i convivència. I els seus professionals són clau per incidir positivament en les relacions entre les persones i amb l’entorn. Perquè la gastronomia és diversitat, barreja, creativitat i riquesa, com Santa Coloma.
Eines de sensibilització que organitzen La Xarxa de Valors i CNL L'Heura.
Juga i lluita contra els rumors i la discriminació
Sentir-se de Santa Coloma forma part de la nostra identitat comuna, més enllà de procedències. Entre tots i totes, amb les nostres particulars maneres de viure i d'entendre el món, fem la ciutat de la gent.
La ciutat, entesa com un projecte col·lectiu, per a tothom, que construeix la nostra identitat amb els valors del bon veïnatge.
Santa Coloma s'ha construït a partir de les aportacions de persones vingudes de Catalunya, d'Espanya i del món sencer. Veïns i veïnes que ens sentim colomencs i que hem generat uns vincles familiars, socials i culturals amb la ciutat que són per tota la vida.
Descarrega les estovalles que inspiren convivència!
Cada estovalla porta jocs per trencar prejudicis, celebrar la diversitat i enfortir el bon veïnatge a Santa Coloma.
Uneix-te a aquesta iniciativa i omple el teu bar o la teva casa amb elles.
Estovalles edició 2014
Aquesta acció forma part de l’estratègia per afavorir la convivència en diversitat. Les estovalles transmeten missatges per superar els prejudicis, estereotips i rumors que sovint dificulten l’apropament entre veïns i veïnes que compartim un projecte de ciutat, que ens estimem Santa Coloma i volem contribuir a construir un lloc d’oportunitats i bon veïnatge, al marge de les nostres diferències.
La proposta consisteix a oferir als establiments d’hostaleria l’ús d’unes estovalles amb missatges positius sobre la diversitat i la història de Santa Coloma. Els bars i restaurants són espais estratègics a on es desenvolupen dinàmiques convivencials i els seus responsables, persones clau per incidir positivament en les relacions entre les persones i d’aquestes amb el seu entorn.
La iniciativa va comptar amb la col·laboració de les associacions de comerciants de la ciutat (ACI) i Fondo Comerç i ha va resultar un exemple de campanya de sensibilització de baix cost i elevat impacte va tenir ressò despertant l’interès d’entitats i altres administracions.
Si en un primer moment es van adherir una trentena de bars i restaurants de la ciutat, a la segona edició van ser 41 els establiments adherits a la iniciativa. La bona acollida per part d’usuaris i professionals es va fer palesa a l’enquesta de satisfacció, en la qual el 95% van trobar que aquesta campanya era interessant, i pràcticament la totalitat es decantava per tornar a participar.