Consum

OMIC -Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor/a

Foto web consum 1
Foto web consum 2
Foto web consum 3

A l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor/a (OMIC) informem sobre el drets que tenim com a persones consumidores, gestionem les reclamacions, queixes i denúncies que es puguin dur a terme i assessorem per a resoldre els problemes que puguin sorgir en les relacions de consum.

Recomanacions de l’OMIC arran de l’apagada elèctrica

Davant la manca de subministrament del dia 28 des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ens recorden els nostres drets pel que fa a danys materials per interrupcions del servei elèctric.

Es recomana revisar les assegurances contractades (llar, comunitat de veïns, etc…) per comprovar si cobreixen els danys ocasionats a electrodomèstics, ascensors o aliments.

En cas afirmatiu, cal comunicar el sinistre a l’asseguradora en els 7 dies posteriors a la incidència o en el termini que ens indiqui la pòlissa, de forma que quedi constància per escrit del tràmit, i si es fa per telèfon s’ha de demanar el número de sinistre o referència.

Si no tenim assegurança s’hauran de fer les reclamacions directament a l'empresa amb qui tinguem contractat el subministrament d’electricitat.

En ambdós casos, s’han de guardar proves materials dels danys: fotos, factures, tiquets de compra…

Les empreses subministradores estan obligades a descomptar el temps que no han prestat servei a la pròxima factura. És important revisar bé les factures i reclamar-ho a la companyia o a l’asseguradora en cas que també es tingui cobert a la pòlissa.

Finalment, si un cop realitzades les comunicacions o reclamacions l’asseguradora o  l’empresa de subministrament no dona resposta en un mes podeu reclamar davant de l'OMIC.


Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor/a (OMIC)

A l’Oficina Municipal d´Informació al Consumidor informem sobre el drets que tenim com a persones consumidores i gestionem les reclamacions, queixes i denúncies i assessorem per a resoldre els problemes en la compra un producte o un servei.

En queden excloses les persones físiques o jurídiques que actuen en l'àmbit propi d'una activitat empresarial o professional. 

Adreça: Plaça d'en Vilaseca, s/n (Santa Coloma de Gramenet)

Atenció telemàtica: mitjançant el correu omic@gramenet.cat

Atenció presencial: de dilluns a divendres de 9 a 13 h només amb cita.

Com demanar cita 

  • Trucant al tel. 93 462 40 90 de dilluns a divendres de 9.00 a 13.30 h.
  • Per internet a la pàgina Demanar cita.

Si vols consultar l’estat d'un expedient, fes-ho per telèfon al 93 462 40 00 ext. 2707 o per correu-e a omic@gramenet.cat

Carta de serveis de l'OMIC i traçabilitat de la norma.

Full de reclamacions en matèria de consum.