Skip to main content

Notícies de consum

Recomanacions de l’OMIC arran de l’apagada elèctrica

Davant la manca de subministrament del dia 28, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) recorda els drets pel que fa a danys materials per interrupcions del servei elèctric.

En aquest sentit, es recomana revisar les assegurances contractades (llar, comunitat de veïns, etc…) per comprovar si cobreixen els danys ocasionats a electrodomèstics, ascensors o aliments.

En cas afirmatiu, cal comunicar el sinistre a l’asseguradora en els 7 dies posteriors a la incidència o en el termini que ens indiqui la pòlissa, de forma que quedi constància per escrit del tràmit. Si es fa per telèfon, s’ha de demanar el número de sinistre o referència. Si no es té assegurança, les reclamacions s’hauran de fer directament a l'empresa amb què es tingui contractat el subministrament d’electricitat.

En ambdós casos, s’han de guardar proves materials dels danys: fotos, factures, tiquets de compra, etc.

A més, les empreses subministradores estan obligades a descomptar el temps que no han prestat servei en la pròxima factura. És important revisar bé les factures i reclamar-ho a la companyia o a l’asseguradora en cas que també es tingui cobert en la pòlissa.

Finalment, si un cop realitzades les comunicacions o reclamacions l’asseguradora o l’empresa de subministrament no dona resposta en un mes, podeu reclamar davant l'OMIC.