La reclamació s'ha de presentar en els següents termes:
a/ En cas de cancel·lació de vol es pot exigir la devolució de l’import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu al destí final. A més, la companyia ha de satisfer menjar i beguda suficient i, si és necessari passar la nit a l’aeroport, ha de facilitar allotjament, incloent el desplaçament a l’hotel i dues comunicacions telefòniques.
Donada la circumstància de força major, els passatgers no poden exigir la compensació automàtica que preveu la normativa pels casos de cancel·lacions aèries.
b/ En cas d’endarreriment del vol, la companyia us ha d’oferir l’assistència necessària durant el temps d’espera, incloent menjar, beguda i, en el seu cas, allotjament, i dues comunicacions telefòniques. Si l’endarreriment supera les cinc hores, podeu desistir del vol i us han de tornar l’import del bitllet en el termini màxim de 7 dies i, en el seu cas, podeu exigir també la conducció gratuïta al primer punt de partida.
Els passatgers afectats que hagin contractat els vols dins d’un viatge combinat, han de presentar la seva reclamació a l’agència de viatges. Si es va contractar el vol directament amb la companyia aèria, cal adreçar la reclamació a aquesta a través dels fulls oficials que han de tenir a disposició dels usuaris en els aeroports o a través dels seus canals d’atenció al client.
Tanmateix, cal presentar una reclamació a AENA incloent, en el seu cas, la vostra petició de compensació econòmica pels danys i perjudicis que pogueu justificar. Les dades de contacte són:
AENA
Telèfon d’informació 902 404 704 / (+34) 91 321 10 00