Fils

Acompanyament familiar durant la criança

Logo programa Fils

El projecte Fils és un espai dissenyat per a les famílies, amb l’objectiu d’esdevenir un lloc de trobada, de formació i de reflexió sobre aspectes relacionats amb l’educació, posant a la vostra disposició una sèrie de recursos, tallers, debats i idees.

CURS 2023/24

 

15 d'abril

LA IMPORTÀNCIA DE LA COMUNICACIÓ EN L'EDUCACIÓ DELS INFANTS  (17.30 h Format: online)

Eines per poder gestionar les emocions, utilitzant la intel·ligència emocional de forma transformadora i creativa, i per exercir el rol educatiu de forma positiva i assertiva.

Així mateix, ser un referent positiu en la comunicació per a les relacions que comencen a construir.

Descripció i contingut de l'activitat

Hi ha una relació indispensable entre l’educació i la comunicació que va més enllà d’una conversa mitjançant l’intercanvi d’informacions. Un bon procés de comunicació amb infants de 0 a 6 anys ens permet establir relacions enfortides, ja que seran capaços de compartir qualsevol tema sense tabús, sempre i quan els referents també ho facin i prediquin amb l’exemple. Durant el desenvolupament del llenguatge els infants construeixen la seva personalitat, i és per això que està a les nostres mans reconèixer quins són els principals efectes que pertorben la comunicació per tal de crear nous espais i eines per afavorir-la.

Objectius:

  • Donar eines per la gestió emocional
  • Oferir recursos per al desenvolupament de la intel·ligència emocional
  • Convèncer dels efectes nocius de l’ús de dispositius mòbils amb infants. 

Destinataris:
Famílies amb fills de 0 a 6 anys

Durada:
Una sessió de 2 hores

Àmbit:
Criança positiva

 

7 de maig

EL TEU FILL/A TÉ DRET A ESTAR BÉ. EINES I ESTRATÈGIES PER ACOMPANYAR-LOS DAVANT L'ASSETJAMENT ENTRE IGUALS (17.30 h Format: online)

Es compartiran i clarificaran situacions de risc d’assetjament i es buscaran estratègies per fomentar canvis i afavorir l’acompanyament positiu i l’autonomia dels fills en la infantessa.

Així mateix, les famílies podran identificar quan cal buscar ajuda i quan no, l’aparició dels primers perfils de líders negatius, com els assetjadors també són víctimes, també necessiten ajuda. I sobretot com detectar les primeres situacions d’assetjament i començar a treballar-hi.

Descripció i contingut de l'activitat:

Aquest és un espai formatiu per a famílies amb infants de 6 a 12 anys. El paper que tenim les famílies en la prevenció, detecció i actuació davant l’assetjament escolar és clau per a la seva resolució. Com a part de la comunitat socioeducativa de l’infant la nostra mirada és indispensable, de fet, ningú vol tenir un fill/a en situació de víctima o en rol d’agressor/a, així com tampoc volem el dolor que això produeix en la resta. Per acompanyar i abordar l’assetjament o l’aparició de violència oferim eines i recursos que millorin l'acompanyament donant resposta al sosteniment emocional de dolor i enfocant-se a la seva gestió per restaurar el benestar propi de l’infant i relacional entre els seus iguals.  

Objectius:

  • Facilitar eines per entendre la causa dels assetjaments i factors que intervenen en la violència cap a l’altre.
  • Facilitar eines per detectar i per prevenir situacions violentes. 
  • Oferir recursos per acompanyar els infants en la prevenció i en les situacions de violència i assetjament. 

Destinataris:

  •         famílies amb fills de 6 a 12 anys
  •         famílies amb fills de 12 a 16 anys

Durada:
Una sessió de 2 hores

Àmbit:
Autonomia personal