"L'abandonament escolar prematur a Santa Coloma de Gramenet: on som i cap on anem?"
Aquest estudi pretén donar resposta a la demanda de l’Ajuntament de Sta. Coloma de Gramenet sorgida de la preocupació per les elevades taxes d’Abandonament Escolar Prematur (AEP) entre la seva població jove. Els principals objectius de l’estudi són: en primer lloc, elaborar una diagnosi acurada i sistemàtica que permeti aprofundir en els principals factors que expliquen per què els i les joves de Santa Coloma de Gramenet deixen els estudis de forma prematura; i, en segon lloc, fer una proposta sobre quines haurien de ser les principals línies d'actuació política, a fi de donar resposta a les necessitats dels i les joves de Santa Coloma de Gramenet i contribuir a preveure i reduir les taxes d'abandonament escola prematur a la ciutat.
L'equip investigador que coordina aquest projecte està conformat per:
L’Alba Castejón és Llicenciada en Pedagogia per la UB (2010), Màster en Recerca en Educació per la UAB (2011) i Doctora en Educació per la UAB (2017). La seva tasca investigadora s’ha centrat en projectes de recerca al voltant de les desigualtats socials i educatives i el dret a l'educació en el marc dels grups de recerca GEPS-UAB i GAPEF-UAB. Al llarg de la seva trajectòria ha participat també com a analista en diversos projectes tant en l'àmbit de l'administració pública com per a entitats privades. Actualment treballa com a investigadora consultora en diversos projectes, i és professora associada al departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la UAB.
La Marta Curran és doctora en Sociologia per la UAB (2017). Es va llicenciar en Sociologia per la UB (2010) i va obtenir el títol del Màster en Polítiques Socials per la UAB (2011). Des de 2011 és membre de GEPS (Globalització, Educació i Polítiques Socials) i del GIPE (Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives) on ha participat en diversos projectes d'investigació. Les seves àrees de recerca d'interès són: les desigualtats en educació posant especial focus a les desigualtat de classe i de gènere i l’anàlisi de polítiques educatives. En els darrers anys, ha participat en diversos contractes de recerca per encàrrecs de l’administració pública en els àmbits de la infància i l’adolescència.
L'Andreu Termes és llicenciat i doctorat en Sociologia per la UAB (2011); els seus interessos acadèmics sempre han estat vinculats a la sociologia de l'educació, com ara educació comparada, processos de segregació escolar, equitat educativa, i l'economia política de l'educació. La seva tasca investigadora inclou -en ordre cronològic- l'anàlisi de la formació professional a Catalunya, les escoles chàrter a Bogotà (Colòmbia), processos de privatització a Manila (Filipines), i actualment les reformes educatives de nova gestió pública a Minas Gerais (Brasil). Tots aquests interessos i projectes d'investigació individuals, però, són fruït de la seva participació en grups de recerca col•lectius: el Grup de Recerca en Educació i Treball (GRET, 2007-2011) i, des del 2011, en el Globalisation, Education and Social Policies (GEPS), ambdós de la UAB.