LA NENA OBJECTE, INNOCÈNCIA EN VENDA

LUCAS VALLECILLOS

Del 3 al 31 de març al Centre Cívic Riu

Presentació: 3 de març, 19 h

Visita comentada: 10 de març, 18 h

CICLE DEXPOSICIONS

DIARIS DE VIATGES_2022 – Mirades indòmites

13a edició

Cartell

Al Japó són molt populars els negocis en els quals, amb un motiu innocent, es mercadeja amb l'interès sexual que desperten les nenes entre la població masculina. Aquesta és una manera de fer que s’està exportant arreu del món mitjançant el manga, que cada vegada té més adeptes a casa nostra, en especial entre la joventut.

Al país del Sol Naixent l'explotació de les nenes i, en especial la figura de la col·legiala, és una realitat palpable en tot que té relació amb l'oci i la publicitat. Negocis que utilitzen els buits legals per tal de mercadejar amb les menors, com a objecte o article d'oci sexual.

Als barris més ociosos de les grans urbs japoneses abunden els establiments de companyia (restaurants, bars, gabinets de futurologia, cafès...) on els adults poden fer realitat la fantasia de tenir una cita amb una estudiant de secundària. És sabut que, de sotamà, també s’ofereixen serveis sexuals. A més d’aquests negocis, hi ha els locals destinats a públic masculí amb actuacions de grups de música de col·legiales o ídols; també cafès on les noies, a més d’actuar, fan jocs amb els clients.

S’hi afegeix el manga de pornografia infantil, amb escenes molt dures entre nenes i adults; o l’enjo kosai, una pràctica molt estesa on les menors ofereixen per Internet serveis sexuals, directament als clients o mitjançant intermediaris.

Sens dubte que hi ha un excés de condescendència amb la pederàstia al Japó. No va ser fins a l'any 1999, fruit de la pressió internacional, que el govern japonès va prohibir la producció i la distribució de pornografia infantil. No obstant això, va caler esperar a l'any 2014 perquè se’n prohibís la tinença. La llei no afecta el manga i continguts similars, com la infografia, perquè es consideren mitjans d'expressió artística.