L’aposta de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet per les biblioteques en els darrers quinze anys, ha permès a la ciutat experimentar un gran salt, en la seva oferta de servei bibliotecari.

La inauguració l’any 1995 de la Biblioteca Central, una de les primeres biblioteques potents de la seva tipologia a la província, donava el tret de sortida a la modernització del servei i la configuració de la futura xarxa bibliotecària local.

L’any 2001 va obrir les portes la Biblioteca Can Peixauet, que apropa el servei al districte V (el més poblat de la ciutat) i de la qual cal destacar la seva relació i treball amb les entitats del seu entorn més immediat. Finalment l'any 2010 la Biblioteca Singuerlín-Salvador Cabré va reobrir les seves portes en un nou equipament i amb uns recursos que suposen una altra gran millora i que solventa el dèficit que tenia el districte, deixant enrere les mancances que patia l'anterior equipament. En un futur proper hi ha prevista l'obertura de la Biblioteca del Fondo.

 L’accés a la informació, a la formació i al lleure és un vehicle de democratització i de socialització que estén la cultura al conjunt de tots els ciutadans i ciutadanes. Partint d’aquest convenciment, el govern municipal dóna un pas més en l’elaboració d’aquest pla que té per objectiu marcar les línies d’actuació en matèria bibliotecària per als propers anys. 

Un dels grans valors del Pla municipal del servei bibliotecari 2011-2015 ha estat la participació. El projecte de la seva elaboració, liderat per l’Ajuntament de Santa Coloma i la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, ha comptat amb la implicació de totes les persones que treballen en l’àmbit de Biblioteques de la ciutat i de les aportacions d’usuaris de les biblioteques, que alhora genera una il·lusió i un sentit de pertinença en un projecte de ciutat. L’altre gran valor del Pla és el seu incís en els elements de gestió del servei i la seva organització interna, en anar més enllà de les necessitats en matèria d’infraestructures.

Connecta!