Imatge de Glòria Expósito
Glòria Expósito, cellista

EXALUMNES PARTICIPANTS A LA TEMPORADA FEBRER-JUNY 2020

Nascuda l’any 1995 a Santa Coloma de Gramenet, inicia els seus estudis de violoncel a l’Escola Municipal de Música Can Roig i Torres de la mà d’Elisabetta Renzi. Paral·lelament als seus estudis elementals, enforteix la seva formació amb Peter Thiemann. Als setze anys, és admesa a l’Institut-Escola Artístic Oriol Martorell (Barcelona), on acaba el Grau Professional amb el mestre Joan Antoni Pich. 

Seguidament, continua la seva formació al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona, sota la tutela d’Angel Luis Quintana. L’any 2017 es trasllada a Utrecht (Països Baixos) per cursar els estudis de Màster en Interpretació de Violoncel a la HKU Utrechts Conservatorium, tutelada per Timora Rosler. Paral·lelament, rep clases de violoncel barroc de la mà de Viola de Hoog. És en aquest Conservatori on consolida el seu actual quartet de corda Alban Kwartet, dedicat a la música de la primera i segona escola de Viena i tutelat freqüentment per la mateixa Viola de Hoog (Schönberg String Quartet) i Sebastian Koloski (Utrecht String Quartet). Durant la seva trajectòria ha rebut classes magistrals de la mà de mestres com Gary Hoffman, Maria Kliegel, Maria de Macedo, Gustav Rivinius i els membres del Quartet Casals. Al mateix temps, ha format part de diverses acadèmies tant nacionals com internacionals. En l’àmbit orquestral, ha format part de diverses orquestres com la JONC (Jove Orquestra Nacional de Catalunya), la JOCG (Jove Orquestra de les Comarques Gironines) o la SCCC (Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya), així com ha col·laborat amb l’Orquestra de Cambra de Granollers. Actualment és membre de l’orquestra jove nacional dels Països Baixos (Nederlands Jeugd Orkest).

Imatge d'Adriana Aranda
Adriana Aranda, soprano

Nascuda a Barcelona la primavera del 1988, Inicia els seus estudis de cant a l’Escola de Música Can Roig i Torres de Santa Coloma de Gramenet amb el professor Cèsar Puente. Ha estudiat cant classic i contemporani al Conservatori Superior de Musica del Liceu i mes tard el master de Lied a l'Escola Superior de Musica de Catalunya, especialitzant-se en repertori contemporani. Ha treballat principalment amb na Maria Dolors Aldea (deixeble de Gerard Souzay), i Francisco Poyato, aixi com tambe Wolfram Rieger, Dalton Baldwin, Ulrich Eisenlohr, Burkhard Kehring, Cindee Sanner, Elena Copons, Enric Martinez-Castignani, Joan Martin-Royo i Jordi Domenech. Ha actuat tant a Catalunya com a la resta d'Espanya, destacant el LIFE Victoria Festival de Lied, al qual va col·laborar amb Ian Burnside i Roderick Williams. Ha estrenat el cicle “Un mal dolent” de Juan Jurado a Esparreguera en la seva versio per veu i piano i en la versio per orquestra, obra composada especialment per a ella, i mes tard els seus “9 insectos ingravidos” per veu, piano i electronica, composada per al seu projecte “beta_morphosis”. Ha estat becada per la Fundacio Victoria dels Angels i tambe per Wolfram Rieger al Curs Internacional de Lied de Joventuts Musicals de Catalunya.

Tambe ha format part de l'ensemble vocal de la Voix Nouvelles Academy de la Royaumont Fundation al 2019, treballant amb Donatienne Michel-Dansac, i en la qual va estrenar “La cite des Dames” de la compositora Justina Repeckaité, actualment treballant a l'IRCAM. Ha col.laborat tambe amb CrossingLines Ensemble dintre del Festival OUT?SIDE 2020, amb l’estrena total de “Go crystal tears, let your burning breath” de Montserrat Llado, i la première a Espanya d’obres de Lawrence Dunn i Kate Soper.

 

Imatge de Júlia Álvaro
Júlia Álvaro, violí

Inicia els seus estudis musicals l’any 2001 a l’Escola de Música Can Roig i Torres de Santa Coloma de Gramenet amb Carles Franco i Bernat Bofarull. Deu anys més tard, continua la seva formació al Conservatori de Badalona sota la tutela de Joan Orpella finalitzant allà el Grau Professional. Posteriorment, realitza el Grau Superior d’Interpretació al Conservatori Superior de Música del Liceu, on rep classes d’Helena Satué, Daniel Cubero i Daniel Ligorio. Durant aquest període, toca a orquestres com la JONC, l'OCG i la MCO, i funda el Quartet Athor i el Trio Ékate. També realitza masterclass amb Quartet Quiroga, Quartet Casals, Pavel Vernikov, William Kinderman, Gordan Nikolich, Lukas Hagen i Rainer Schmidt, entre d'altres. El 2019 continua la seva formació amb Alba Roca com a mentora, vinculada al Màster d'Interpretació de la Música Antiga a l’ESMUC i esdevé membre del Quartet Calders. Actualment rep classes de la violinista Vera Martínez Mehner i estudia fenomenologia de la música amb Jordi Mora.

Imatge de Cristina Segura
Cristina Segura, mezzosoprano

Va començar els estudis de cant a l’Escola de Música Can Roig i Torres amb MªRosa Vidal i Enric Martínez-Castignani, es va graduar al Conservatori Superior de Mu?sica del Liceu amb Mª Dolors Aldea i posteriorment va cursar dos màsters amb la reconeguda contralt i directora d’orquestra Nathalie Stutzmann a l’ HEM de Ginebra (Suïssa). Es va perfeccionar en Lied al Koninklijk Conservatorium de Brussel·les (Bèlgica) amb Udo Reinemann, Hartmut Höll, Mitsuko Shirai, Ann Murray i Peter Schreier, entre d’altres. Cristina Segura és valorada sobretot per la seva “expressiva presència escènica” (SIGIC; Tomaž Gržeta). 

 

Destaca per la seva àmplia formació i activitat tant a l’òpera, com en el Lied com a la música antiga i l’oratori. Ha cantat com a solista a Suïssa, Eslovènia, França, Bèlgica, Brasil i a Espanya: a l’Auditorio Manuel de Falla de Granada, Palau de la Música Catalana, Fundación Juan March de Madrid, Auditori de Girona, Auditori Enric Granados de Lleida i en festivals com Festival Bachcelona, Schubertíada de Vilabertran, FEMAP o Festival de Música sacra de Madrid. Les darreres temporades ha cantat al Théâtre Opéra de Lausanne (Suïssa): Smeton a Anna Bolenna de Donizetti, director Roberto Rizzi (2019), Teresa a La Sonnambula (2018), Alisa a Lucia de Lamermoor, director Jesús López Cobos (2017), L’autruche de Les Zoocrates de Thierry Besançon (2017) i Pepa a La Belle de Cadix (2016). També a Suïssa els rols La Maman, La Tasse i La Libellule a L’enfant et les sortilèges de Ravel. Al Teatro de la Zarzuela (Madrid) a “El imposible mayor, en amor le vence amor” de Durón amb Capella Mediterranea, direcció de Leonardo García Alarcón i el rol de paje a La cantada vida y muerte del general Malbrú de Jacinto Valledor. Va fer els seus debuts a Barcelona amb rols com Hexe a Hänsel und Gretel de Humperdinck, Zita a Gianni Schicchi de Puccini i La medium a La Medium de Menotti. Ha enregistrat el rol de Gaziel de l’obra Gaziel de E. Granados amb l‘Orquestra de Cadaqués (direcció Jaime Martín), un CD amb obres d’Anna Bofill Levi i per a ARTE TV, TV3 i RNE. Premiada al 20è concurs Josep Mirabent i Magrans, al 8è Concurs Internacional de Música de les Corts, a l’ Académie Internationale des Heures Romantiques de França, al curs de Joventuts Musicals otorgat per Wolfram Rieger i va ser escollida “artista nova generació” del festival de Lied LifeVictoriaBarcelona14. És professora de cant al Conservatori Professional del Liceu de Barcelona des del setemebre de 2018.

 

 

Imatge d'Abel Iglesias
Abel Iglesias, piano

Natural de Barcelona, comença els seus estudis a l’Escola Can roig i Torres amb Àngel Puig i amb Àlex Ramírex. Continua al Liceu amb Enrique Bagaria i posteriorment amb Lluís R. Salvà i Cristina Alba Padial al Conservatorio superior de Música de Aragón. Aquests darrers anys ha desenvolupat una activitat concertística constant i regular actuant a Madrid, auditorio de Saragossa, auditori d’Alacant (ADDA), entre altres, oferint diversitat tímbrica amb tot tipus de formacions, solista piano sol i amb orquestra, acompanyant de corals, Lied i especialment amb música de cambra, actuant arreu d’espanya.

Imatge d'Andrea Talavero
Andrea Talavero, violí

Nascuda a Barcelona, comença els estudis musicals als 5 anys a l’Escola Municipal de Música Can Roig i Torres, a Santa Coloma de Gramenet, on evoluciona sota la tutela de Carles Franco, Bernat Bofarull com a professors de violí i Àlex Ramírez, de cambra. L’any 2018 es gradua al Conservatori del Liceu, on ha cursat els estudis superiors sota el mestratge de Daniel Cubero, Kai Gleusteen i Gisella Curtolo. En el mateix centre ha rebut classes regulars de cambra d’Amparo Lacruz, Daniel Cubero, Vesko Stambolov i Daniel Ligorio. Ha participat en diverses masterclass tant de violí com de cambra, rebent consell d’Elena Rey, Joel Bardolet, Oksana Solovieva, Amat Santacana, Maria Sanz, Vera Martínez, Abel Tomàs, Arnau Tomàs, Rob Broek i Stephanie Baer, entre d’altres.

Col.labora habitualment amb la GiOrquestra i Camera Musicae. Amb aquesta última ha participat en la recent gira espanyola amb la pianista Judith Jáuregui, i ha tocat en festivals destacats com Musika-Música de Bilbao. La seva inquietud per les arts l’ha portat ha participar en projectes interdisciplinars que incorporen altres disciplines de l’escena, com la dansa o el teatre. Cal destacar la seva vinculació amb la premiada companyia Títeres Etcétera, participant als espectacles “Soñando el Carnaval de los Animales” i “Pedro y el Lobo” de la mà de Murtra Ensemble. És violinista a l’espectacle infantil de nova creació de Novarts Ensemble “Alí Babà i els quaranta lladres”, amb text i música originals. Toca un violí construït pel luthier David Bagué.

Imatge d'Adrián Blanco
Adrián Blanco, piano

Neix a Santa Coloma de Gramenet el 1991 i als cinc anys inicia els seus estudis pianístics a l’Escola Municipal de Música Can Roig i Torres amb Esperanza Muñoz i Àlex Ramírez, i anys després va completar el Grau Mitjà al Conservatori del Liceu amb la professora Alba Ventura. Va obtenir el Grau Superior en Interpretació de Piano amb Matrícula d’Honor a l’Escola Superior de Música de Catalunya amb Pierre Réach i recentment ha obtingut el màster en Interpretació de la Música Contemporània amb la més alta qualificació a la Manhattan School of Music de Nova York amb Margaret Kampmeier, Anthony de Mare i Cristopher Oldfather. Actualment resideix a Nova York, Estats Units, on és músic resident al Louis Moreau Institute de Nova Orleans i al Festival de Canyonlands a Utah a més de ser intèrpret convidat freqüent a la Universitat de West Virginia i a la Manhattan School of Music.

 

Imatge de Bernat Sánchez
Bernat Sánchez, piano

Nascut a Barcelona, Bernat Sánchez Farrés es forma a l’Escola de Música “Pausa”, l’Escola Municipal de Can Roig i Torres de Santa Coloma de Gramenet, l’ESMUC i el Conservatori Superior del Liceu de Barcelona. Ha estudiat sota la direcció de Jordi Ribell, Àlex Ramírez, Pierre Reach i Enrique Bagaría. Actualment continua la seva formació amb els prestigiosos pianistes Tal & Groethuysen a la Universitat Mozarteum de Salzburg amb el duo Sánchez & Fortuny. Reconegut en diversos concursos de cambra i de solista ha actuat a sales de Catalunya, Andorra, España, Khazakstan i Àustria. Ha col·laborat amb l’Orquestra de Cambra del Conservatori del Liceu dirigits per Manel Valdivieso i la GOIC amb Tobias Gosmann.

Imatge de Elionor Martínez Lara
Elionor Martínez Lara, soprano

Va començar els seus estudis musicals a l’Escola Municipal de Música Can Roig i Torres, on es va iniciar en el cant amb la professora María Luz Martinez. Cursa els estudis superiors al Conservatori del Liceu, becada per la Fundació Ferrer-Salat, amb la professora Dolors Aldea. Va guanyar la Beca Bach 2016, atorgada per la Fundació Bach Zum Mitsingen Barcelona. Va participar al 3r Concurs de Cant Josep Palet de Martorell 2019, on va obtenir quatre premis especials. Com a solista ha interpretat El Messies de Händel, el Rèquiem de Mozart, el Rèquiem de Fauré, el Magnificat de Bach i diverses cantates del mateix autor. També ha fet papers de solista en produccions d'òpera com ara Dido i Enees de Purcell, Il Convito de Cimarosa, Così fan tutte de Mozart i La Cenerentola de Rossini. Ha cantat amb la Bremer Philharmoniker sota la direcció de Hermes Helfricht, i ha ofert un concert dins del Festival Bachcelona d’enguany.

En el camp coral, canta habitualment a La Capella Reial de Catalunya, dirigida per Jordi Savall, i a l'Ensemble O Vos Omnes, dirigit per Xavier Pastrana. També ha cantat al Collegium Vocale Gent, sota la direcció de Phillipe Herreweghe, el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, dirigit per Simon Halsey i Xavier Puig, i a Musica Ficta, dirigit per Raúl Mallavibarrena. Ha actuat a sales com la Philharmonie de París, la Capella Reial de Versalles, el Teatre Ristori de Verona, el Teatre Nacional de Varsòvia, el Centre d'Arts de Seül i l'Església de San Francisco de Paula de l'Havana. Actualment està cursant el Màster en Interpretació Musical a la Hochschule für Musik de Basilea amb el professor Marcel Boone, sota el mecenatge de la Fundació Salvat.

Imatge d'Isaac Rodríguez
Isaac Rodríguez, piano

Nascut a Barcelona, inicia els seus estudis de piano a l’Escola Municipal de Música Can Roig i Torres de Santa Coloma de Gramenet amb els professors Àngel Puig i Àlex Ramírez. Prossegueix els seus estudis al Conservatori Superior de Música del Liceu sota la tutela de la pianista Alba Ventura. Paral·lelament completa la llicenciatura de Ciències Ambientals a la Universitat de Barcelona. Durant els seus estudis al Conservatori del Liceu s’especialitza en l’àmbit del Lied gràcies a Josep Surinyac. Participa al festival LifeVictoria de Barcelona i rep diverses classes magistrals de figures com Wolfram Rieger, Rubén Fernández-Aguirre o IainBurnside, becat per la fundació Victoria dels Àngels. Al 2021 finalitza els seus estudis a la HochschulefürMusikDetmold on ha cursat el Màster de Lied a la classe del Professor Manuel Lange, becat per la GFF-HfMDetmold.

 

Imatge de Blai Navarro
Blai Navarro, acordió

Va començar els seus estudis d’acordió a l’Escola Municipal de Música Can Roig i Torres amb Amàlia Llorente. Format a l’ESMuC amb Iñaki Alberdi, i posteriorment a la Sibelius Academy Hèlsinki, Finlàndia), ampliant les seves aptituds amb els professors V. Kujala, M. Väyrynen, M. Rantanen, H. Kymäläinen i A-M. Kanniainen en folk, jazz, clàssica i contemporània, música de cambra i pedagogía de l’acordió. Com a intèrpret ha estat guardonat en diversos concursos musicals, ha ofert concerts a Espanya i a l’estranger i sovint és convidat a assistir com a jurat d’importants certàmens musicals internacionals, com la Coupe Mondiale de l’Accordéon, i a impartir masterclasses a diferents centres educatius catalans, espanyols i europeus. El seu afany d’aprendre i la seva personalitat emprenedora l’ha portat a aprofundir en l’estudi de diferents llengües i a formar-se com a tècnic superior en so per a audiovisuals i espectacles, i com a lutier i afinador d'acordions a prestigioses fàbriques d’acordions a Itàlia i amb grans Mestres afinadors com R. Morbidoni. Del 2016 al 2019 ha estat el president de l'Associació Catalana d'Acordionistes (ACDA), i actualmente és professor d'acordió cromàtic a l’ESMuC i al Conservatori de Sabadell, treballa com a traductor tècnic i desenvolupa projectes de fabricació industrial. A més, és el CEO i creador d’AcoWorld, la plataforma empresarial de caire social i sostenible que pretén canviar el present i el futur de l’acordió a l’estat espanyol, en constant contacte i actualització amb diverses realitats europees i la Xina.