Defensora de la ciutadania

logotip de la Defensora de la Ciutadania

NOUS CANALS D'ATENCIÓ

Us recordem que només podem acceptar a tràmit les queixes sobre assumptes que es troben dins de les competències pròpies com administració local de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.  Qüestions privades o d’altres administracions hauran de ser derivades i presentades davant les instàncies adients. En cas de dubte us recomanem que feu la consulta prèvia telefònica sobre el vostre assumpte i us informarem.

Informe de la Defensora de la ciutadania

Període 2022-2024

Imatge de l'informe amb la paraula DRETS
Informe al Ple. 30 de juny de 2025.

Renovem compromisos...

Imatge de la defensora
Pepa González

El dilluns 28 d’octubre, el Ple de l’Ajuntament, i amb la unanimitat de tots els grups polítics, va considerar oportú renovar el meu nomenament com a Defensora de la Ciutadania de Santa Coloma de Gramenet per a un segon mandat de cinc anys.

Vull agrair molt sincerament la confiança del Plenari en la feina diària que portem a terme des de la nostra oficina. Però si fos per agraïments, que d’això va també la cosa, no em vull deixar en cap cas a totes les entitats, associacions, col·lectius socials, culturals i esportius que sempre ens han mostrat el seu suport i amb els qui tenim el luxe de compartir aliances, complicitats i un profund respecte per a construir xarxa i enfortir vincles en una ciutat viva com la nostra.

Res del que fem, del que faig jo mateixa com a defensora, tindria cap sentit sense totes i cadascuna de les persones que s’adrecen cada dia a la nostra oficina. En definitiva, estem, treballem i servim a totes les persones i societat civil que des de la quotidianitat de les relacions que mantenen amb l’ajuntament poden patir greuges, vulneracions dels seus drets, o bé, per trobar respostes, assessorament o informació davant qualsevol malentès que es pugui donar.

El dilluns 28 també vaig renovar el meu compromís amb la garantia i la defensa dels drets humans a la ciutat. Un compromís institucional que l’any vinent sumarà vint-i-cinc anys aportant una altra mirada a la diversitat de situacions complexes i qüestions que sorgeixen entre les persones i el nostre ajuntament. Una mirada que aposta pel diàleg, per reparar confiances malmeses i per aconseguir solucions amistoses. Eines senzilles, però que cal cuidar sempre i on hem de posar al centre la PROXIMITAT com la clau de  les relacions humanes.

I sí, és en aquesta proximitat que com a defensora de la ciutadania de Santa Coloma  vull continuar escoltant a la gent, els seus neguits, preocupacions, dubtes... Una escolta que ens serveixi per trobar la millor de les solucions a cada situació particular i que serveixi per assolir punts d’acord i entesa.

Com a institució, també iniciem en aquest mandat una etapa de renovació, de canvis i oportunitats que ens han de fer recuperar espais de trobada, treball i col·laboració amb l’administració local. Vull teixir aliances i superar discrepàncies que contribueixin a millorar la qualitat de vida i el benestar de la nostra comunitat. Posar en valor el principi d’equitat i fer de la mediació entre les parts l’espai privilegiat que faciliti els acords.

Des del dilluns, tenim al davant cinc anys d’oportunitats, de trobar formes de fer diferents i millor les coses, i que ens faciliti construir entorns més amables, pròxims i humans en la relació entre ciutadania i administracions locals o supralocals. I és des d’aquí, com a Defensora de la Ciutadania, que estic disposada a continuar treballant per escurçar distàncies i sent altaveu de denúncia de possibles vulneracions de drets que es poguessin donar, sempre des del respecte institucional, el compromís amb les persones i amb la mà estesa i disponible.

Seguim treballant!



Quadríptic de la Defensora

Us podeu desacarregar en format PDF el quadríptic amb la informació de la Defensora de la Ciutadania.