L’ Ajuntament és la casa del poble i l’administració més propera a la ciutadania. En aquests moments, la principal porta d’entrada és l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC), que dona els serveis d’informació general de la ciutat, de gestions i tramitacions, tan necessàries i importants com les relacionades amb el padró, accés a ajuts de serveis socials, recursos administratius, sol·licituds de llicències, permisos, autoritzacions…
Actualment, l’OIAC està col·lapsada. Per ser atesa, cal demanar cita prèvia. Una mesura que hauria d’agilitzar i oferir més comoditat a la ciutadania; el cert és que quan aconsegueixes contactar-hi et donen cita d’entre 20 i 30 dies vista. Una situació que genera la desesperació de la ciutadania, pel circuit tant lent i tortuós que han de passar per a ser ateses, molt d’elles amb terminis administratius que han de complir, i a causa de la manca de resposta de l’administració se’ls caduquen els tràmits. La situació també té conseqüències per als empleats públics, ja que són els que pateixen, en primera persona, la desesperació de la ciutadania.
Demanem al govern de la ciutat, noves contractacions per dotar de més recursos humans i telemàtics a l’OIAC, i així poder ampliar l’horari d’atenció totes les tardes, i adaptar-se millor als horaris de la ciutadania.
També serà necessària la implantació real de la finestreta única per a comerç i empreses, una aposta real i decidida a la digitalització de l’administració, per la implantació de tràmits telemàtics que no requereixin necessàriament la presencialitat, entre altres. Treballarem perquè l’Ajuntament estigui sempre obert.