Des de Cs hem defensat sempre el dret a un habitatge digne, creiem que cal impulsar polítiques per pal·liar l'emergència habitacional i, també, vetllar perquè no es confongui aquest dret amb els conflictes que ocasionen moltes vegades les okupacions il·legals.
Les okupacions il·legals fa anys que són un dels problemes més importants als quals s'enfronten els veïns a la nostra ciutat. A més, en moltes ocasions, els problemes d'okupacions d'habitatge van relacionats a problemes d'inseguretat. A la nostra ciutat, sense anar més lluny, el problema succeeix en els barris, en moltes comunitats de veïns i, també, a escassos metres de l'Ajuntament, amb una imatge lamentable de la plaça de la Vila plena d'edificis okupats, una situació que ja hem exigit a el govern local que es reverteixi de forma immediata.
Davant aquesta greu situació de persones que compleixen les seves obligacions de pagament i s'han de veure en ocasions al carrer, perquè els seus habitatges estan okupades i, famílies que no entenen com és tan complicat legalment reclamar el seu habitatge; des Cs volem donar solució i hem registrat ja una llei al Congrés perquè sigui ràpid el desallotjament quan els propietaris demostrin la seva propietat. Intentem aportar solucions a problemes complexos, problemes que ens expliquen els veïns dels nostres barris i que no han dut a terme ni els governs de PP ni de PSOE, solucions en les que, excepte alguns partits populistes, estic segur que tots podem trobar-nos i legislar perquè aviat, davant d'aquests actes que pertorben la convivència, la justícia pugui actuar de forma àgil.