Arriba l'estiu i, amb ell, una manera de viure la ciutat que m'agrada especialment. Els carrers s'omplen de gent fins el vespre, les places es tornen punt de trobada i els barris recuperen aquell batec que tant ens defineix. És un moment de l'any en què Santa Coloma torna a mostrar-se tal com és: oberta, diversa i amb ganes de sortir al carrer. A l'Ajuntament fa setmanes que hi treballem perquè aquests mesos siguin el que han de ser per a tothom, dies per gaudir amb tranquil·litat i sense haver de renunciar a res, també per a qui es queda a la ciutat. Per això hem preparat un Pla d'estiu que neix d'una idea ben senzilla, la mateixa que guia tot el que fem: cuidar les persones.
Cuidar vol dir, abans que res, donar resposta a allò que ens preocupa. Reforcem la neteja dels carrers i doblem el servei d'aigua, intensifiquem el control de plagues i despleguem un pla de seguretat que té la proximitat com a prioritat absoluta. I com que la calor cada any es fa notar més, hi posem mitjans de debò: més d'un milió d'euros per millorar la temperatura a les aules de les escoles, més refugis climàtics arreu de la ciutat i unes piscines més assequibles per als veïns i veïnes empadronats. Però l'estiu és, també, temps de conciliació i gaudi, i per això hem omplert els barris de casals per a la mainada —també pensats perquè cap infant en quedi fora—, d'activitats per a les famílies i de cultura a la fresca a prop de casa.
Tot plegat ho hem volgut reunir sota una mateixa imatge i un mateix desig, el que enguany dona nom al nostre estiu i omple de color els carrers: «Estiueja a Santa Coloma». Vull agrair de tot cor la feina de tothom qui farà possible aquests mesos, des dels equips de neteja i la Policia Local fins als monitors i les monitores dels casals. Perquè el millor pla d'estiu és el que es fa amb la gent i per a la gent, i perquè Santa Coloma té tot el que cal per viure uns mesos magnífics sense moure's de casa. Us convido a sortir al carrer amb civisme, a retrobar-vos i a fer ciutat. Que tingueu un molt bon estiu