Santa Coloma està avançant a pas ferm en el model de “ciutat que cuida”, mitjançant projectes i serveis públics que estan donant resposta a les necessitats de conciliació de les famílies i que són un important suport a les tasques de cura de les persones a totes les etapes de la vida. No escatimem en esforços ni recursos per donar suport a les famílies i persones que ho necessiten, des de diferents àmbits de l'atenció municipal, amb iniciatives que són referents i models a altres ciutats, i que estan incidint en un major benestar i qualitat de vida de tots els i les colomenques. Seguim una clara línia prioritària des de l'equip de govern, que és garantir la igualtat d'oportunitats i la defensa dels drets de la ciutadania.
Un dels programes destacats en aquesta línia és «El menjador de l'escola a l'abast de tothom», les beques menjador, que vam posar en marxa fa nou anys per garantir un àpat equilibrat al dia als nens i nenes de la ciutat . Actualment, quatre de cada deu petits, a l'etapa infantil i primària de la ciutat, es beneficien d'aquestes ajudes, cosa que està incidint en positiu en l'aprenentatge a l'escola i en la promoció de conductes i hàbits de vida saludables en casa. Estan demostrats, per diferents estudis internacionals i organitzacions d'atenció a la infància, els beneficis que tenen els projectes de menjadors escolars en el desenvolupament físic i emocional. No només perquè els menús que actualment es preparen són compatibles amb una dieta sana i equilibrada –la dieta mediterrània– sinó perquè a més el servei de menjador va vinculat a un projecte de monitoratge amb activitats educatives que fomenten el benestar i les habilitats socials, en un entorn de confiança i seguretat.
Continuem demostrant que som on hem d'estar, al costat de les famílies, ajudant-los a la seva economia domèstica, sobretot en aquests temps difícils i convulsos. Les persones sempre són i estaran al centre de la nostra acció política. No deixarem ningú enrere!