Parlem clar: la violència masclista mata

Publicat a l'Ajuntament Informa del 22 de novembre de 2019

La violència masclista existeix i prevenir-la de manera eficaç és un dels majors reptes als quals ens enfrontem els governs i la societat actual. Una de les principals amenaces és, a dia d'avui, la ultradreta, en la seva estratègia de voler eliminar el focus «patriarcal» o «masclista», cosa que pot implicar la greu desprotecció de les dones. Les xifres parlen per si soles: 1.027 dones han estat assassinades, des del 2003 a 2019, a mans de les seves parelles o exparelles. Llevar-li importància a aquest greu problema o voler difuminar el seu origen és posar-se d'la banda dels agressors, cosa execrable. Hem de lluitar contra aquesta xacra social des de tots els fronts possibles, sense tebieses, trucant a les coses pel seu nom.

A Santa Coloma, afortunadament treballem amb les idees clares i amb un front comú per ser una ciutat lliure de violències masclistes. A les escoles, als instituts, a les llars, estem promovent les relacions de respecte i igualtat, ensenyant a les i els estudiants les claus per a una relació saludable, i treballant contra els abusos i les relacions nocives. En el marc d'aquest # 25N, hem escollit un lema que ens defineix - «Santako no calla» -, amb el qual us oferim un ventall de propostes, entre elles la posada en marxa de l'Protocol per a uns espais lliures de violències masclistes. És un pas més en aquest ferm compromís comú de l'Ajuntament, de les entitats feministes i de la població per l'eradicació de totes les violències contra les dones.