El BesArt The River Museum, situat al Parc Fluvial del Besòs, acull fins avui la tercera edició del Festival Internacional de Logo Art i Caràcters «Cuestión de Carácter Fest», una trobada internacional que ha reunit a més de 45 artistes que han intervingut de manera simultània sobre un mural de 17 x 4 metres.
L’esdeveniment que s'ha celebrat per primera vegada a Barcelona i a Europa, després de les dues edicions anteriors celebrades a Colòmbia i Xile, ha convertit a Santa Coloma de Gramenet en punt de trobada internacional de l’art urbà. Durant tres dies, els artistes participants ha representat els seus personatges i caràcters propis sobre el mural, generant un collage artístic col·lectiu i singular que ha posat en relleu la diversitat d’estils i llenguatges de l’art urbà contemporani.
L’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Mireia González, ha visitat aquest matí el festival i ha destacat la projecció que està adquirint el BesArt dins l’àmbit internacional de l’art urbà. “El BesArt comença a tenir una marca pròpia en l’àmbit de l’art urbà. Ja tenim una massa crítica d’artistes que han vingut a pintar i que s’han convertit en prescriptors del BesArt.” González ha assenyalat també que la celebració d’aquest festival permet al BesArt establir noves connexions internacionals: “Amb aquest festival també comencem a connectar-nos amb altres museus d’art urbà del món. És una connexió que ens permet situar el BesArt en un circuit internacional". En aquest sentit, durant el festival els artistes estan elaborant també unes làmines que formaran part de l’exposició de la propera edició de «Cuestión de Carácter Fest», prevista a Miami l’any vinent.
Un projecte que uneix art, natura, cultura i esport
L’alcaldessa ha posat en valor la singularitat del BesArt com a projecte vinculat a la transformació del Parc Fluvial del Besòs. “Estem consolidant un projecte que va néixer de l’experimentació i de la voluntat d’incorporar el vector cultural al procés de transformació i recuperació del riu”, ha explicat. Segons González, “hem aconseguit tenir un projecte únic, no només a l’entorn metropolità, sinó també en l’àmbit europeu, que vincula la recuperació ambiental amb un projecte cultural i esportiu”. El BesArt The River Museum forma part d’aquest procés de transformació de l’entorn del riu Besòs i contribueix a consolidar-lo com un espai on conflueixen diferents expressions culturals, artístiques, esportives i ambientals.
Family Day del BesArt
La programació del BesArt continuarà el proper 17 d’octubre amb la celebració del Family Day, una jornada pensada perquè la ciutadania pugui conèixer més a fons el projecte i participar en les activitats. La jornada coincidirà amb el Festival Paste Up, que torna a Santa Coloma després de la seva primera edició l’any passat i que comptarà novament amb artistes procedents de diferents indrets. “Volem que aquest vincle amb la ciutadania faci cada vegada més potent l’arrelament del BesArt a Santa Coloma i reforci aquesta relació entre l’art i la natura que tenim aquí”, ha afirmat l’alcaldessa.
Aquest esdeveniment està coordinat per l’Associació Mediterranean Street Art, el Real Cercle Artístic de Barcelona, gestors del BesArt, amb el patrocini de la Fundació la Caixa i la col·laboració de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, Diputació de Barcelona, Aigües de Barcelona, Ajuntament de Sant Adrià de Besòs i Barcelona Art Street.