En aquest sentit, es recomana revisar les assegurances contractades (llar, comunitat de veïns, etc…) per comprovar si cobreixen els danys ocasionats a electrodomèstics, ascensors o aliments.
En cas afirmatiu, cal comunicar el sinistre a l’asseguradora en els 7 dies posteriors a la incidència o en el termini que ens indiqui la pòlissa, de forma que quedi constància per escrit del tràmit. Si es fa per telèfon, s’ha de demanar el número de sinistre o referència. Si no es té assegurança, les reclamacions s’hauran de fer directament a l'empresa amb què es tingui contractat el subministrament d’electricitat.
En ambdós casos, s’han de guardar proves materials dels danys: fotos, factures, tiquets de compra, etc.
A més, les empreses subministradores estan obligades a descomptar el temps que no han prestat servei en la pròxima factura. És important revisar bé les factures i reclamar-ho a la companyia o a l’asseguradora en cas que també es tingui cobert en la pòlissa.
Finalment, si un cop realitzades les comunicacions o reclamacions l’asseguradora o l’empresa de subministrament no dona resposta en un mes, podeu reclamar davant l'OMIC.