Obligacions relatives a la informació a facilitar als usuaris
Els tallers de reparació de vehicles han de complir les següents obligacions informatives:
- Exhibir un cartell on s’indiquin els preus aplicables per hora de treball i per servei concret, incloent els impostos, càrregues o gravàmens.
- Exhibir un cartell informatiu de l’horari de prestació de servei al públic.
- Exhibir un cartell amb els drets dels consumidors editat per l’Agència Catalana del Consum.
- Tenir a disposició del públic els catàlegs i tarifes actualitzades de les peces que facin servir en les seves reparacions i les taules de temps de treball, facilitades pel fabricant del vehicle.
- Els tallers no oficials de marca tindran a disposició del públic albarans o factures acreditatives del preu i l’origen de les peces emprades a la reparació
Obligacions relatives a la documentació a lliurar a l’usuari
Els tallers han de facilitar als usuaris els següents documents:
1/ El resguard de dipòsit on constin les següents dades:
- Les dades identificatives del taller, de l’usuari i del vehicle.
- La descripció de l’estat del vehicle.
- Si és lliurat per fer pressupost, cal indicar els treballs que s’han de dur a terme per diagnosticar l’avaria.
- Data prevista de lliurament del pressupost o del vehicle ja reparat.
2/ El pressupost en el que es recullin:
- Les dades del taller i de l’usuari i identificació del vehicle.
- Les reparacions que s’han de dur a terme i les peces que s’han de reparar o substituir.
- Data prevista de lliurament del vehicle ja reparat.
- Indicació del temps de validesa del pressupost que, com a mínim, ha de ser de 12 dies.
- Data i signatures del prestador de servei i de l’usuari.
Cal recordar que la renúncia al pressupost per part de l’usuari només es pot fer per escrit i que si l’usuari no accepta el pressupost, només se li pot cobrar les despeses per la seva elaboració si prèviament ha estat informat sobre aquest concepte i sobre el seu import.
3/ La factura on consti:
- Els treballs realitzats.
- Relació de peces i elements que s’hagin utilitzat i import individual.
- Hores de treball i import.
- Import total de la factura i impostos aplicables (IVA al 16%).
- Garantia de les reparacions que en cap cas pot ser inferior a 3 mesos o 2000 km, llevat si es tracta de vehicles industrials que serà de 15 dies.
L’usuari, prèviament al pagament de la factura, té dret a comprovar en el mateix taller els treballs que s’hagin dut a terme.
Altres obligacions dels tallers de reparació
Durant la reparació del vehicle, el taller haurà d’informar a l’usuari/ària de les avaries o defectes amagats que no s’haguessin detectat, i només podrà dur-ne a terme la reparació amb l’acceptació prèvia i expressa del client.
D’altra banda, el taller està obligat a tenir a disposició del públic fulls oficials de reclamació, a través dels quals els usuaris poden cursar les seves denúncies, queixes o reclamacions.
Cal recordar que el taller està obligat a lliurar a l’usuari les peces substituïdes, llevat que la reparació es faci a càrrec de la garantia del vehicle.
Despeses d’estada
El taller ens pot cobrar despeses d’estada, sempre i quan les hagi fet constar en el resguard, quan passats tres dies des que ens han comunicat que podem retirar el pressupost o el vehicle reparat, no ens pronunciem al respecte.

Tornar