Acostar la figura de la defensora a la ciutadania i treballar per tal què això sigui efectiu forma part de les propostes de mandat que des de l’inici del meu mandat em vaig proposar mantenir, tot i que les dificultats que totes vam patir, com a conseqüència de les restriccions imposades per la pandèmia, van haver de interrompre la continuïtat d’aquests desplaçaments. .
En aquest sentit segueixo compromesa amb un model d’oficina actiu, disponible, obert i pròxim. I per tal què això sigui una realitat reprenem els desplaçaments amb vistes a promoure una Oficina oberta i amb cert caràcter de mobilitat.
En tot aquest temps – i en la realitat que hem hagut de viure totes en aquest període – totes hem estat capaces de trobar fórmules de col·laboració i de contacte directes: coordinacions bilaterals, ús compartit de les xarxes socials, reunions telemàtiques i videoconferències que poc a poc hem anat reconvertint a reunions i contactes directes.
Poder traslladar l’activitat de l’Oficina de la Defensora als diferents barris i districtes amb caràcter mensual ens permet recollir de primera mà aquelles situacions que neguitegen a la gent de la ciutat i poder garantir així l’accessibilitat de tothom a la institució, sense distincions ni diferències. Oferir un servei d’aquestes característiques afegeix un plus de qualitat i atenció personalitzada que garanteix una bona relació de confiança en la figura que represento.
Dimarts vinent, 10 d’octubre, a partir de les 17.30 h, estarem al Centre Cívic Riu Sud. Allà oferirem els serveis de l’Oficina i ens posarem a disposició d’entitats, associacions i veïnatge. I parlarem dels nostres drets.
Pepa González
Defensora de la ciutadania