Skip to main content
382

La Defensora de La Ciutadania - La Síndic/a de Greuges Local. La Protecció dels Drets de La Ciutadan

UNA SOCIETAT DE VALORSConeixement del medi

OBJECTIUS

  • Conèixer la relació entre els nostres drets i el marc administratiu i de govern que ens envolta: administració local, autonòmica i estatal.
  • Promoure el coneixement dels drets i deures de les persones, especialment a l'àmbit local. Carta Europea de Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat.
  • Conèixer els mecanismes previstos per a la defensa i garantia d'aquests drets.
  • Donar a conèixer la figura del Defensor/a de la Ciutadania. Síndic/a de Greuges de Catalunya i Defensor/a del Pueblo.
  • Facilitar la informació sobre el Defensor de la Ciutadania: qui és, qui s'hi pot adreçar, per quines raons i com resol les queixes.

DESCRIPCIO de l'activitat

1. Activitat en una única sessió:

  • Lliurament i presentació del quadríptic resum que exposa el funcionament de la institució, la seva tasca i quina és la seva activitat.


2. Activitat a la classe:

2.1.Introducció

  • - Referència als drets i deures de les persones, especialment a l'àmbit local i ciutadà. Relació d'aquests drets amb els diferents nivells d'administració que tenim i l'àmbit de les competències que tenen en relació amb nosaltres i els nostres drets.
  • - El Defensor/a-Síndic/a: raó de ser, elecció, funcions, quan pot i quan no pot intervenir (derivació dels casos a altres serveis o sindicatures), tipologia dels casos que se li presenten, com pot resoldre els conflictes (mediació, fent suggeriment)...
  • - La oficina de la Defensora: composició del servei, adreça, horaris, e-mail, què cal presentar i com es pot presentar una queixa o una consulta.

2.2. Comentari i anàlisi d'alguns casos o situacions on podem trobar vulneracions dels nostres drets:

  • Els casos poden ser d'alguna experiència pròpia o coneguda per part de l'alumnat. Concretar quins drets es vulneren, com s'haurien de protegir, que hauríem o podríem fer cadascú de nosaltres per millorar la situació.
  • S'hauria d'analitzar les possibilitats d'actuació que podria tenir el síndic/a-defensor/a per a resoldre el cas, problema o conflicte. Caldrà destacar les contradiccions que en alguns casos es poden donar al plantejar conflictes de drets relacionats amb el civisme i la convivència.

2.3. Torn obert de preguntes a la Defensora:

  • Resolució de dubtes que encara hagin quedat o preguntes sobre possibles situacions de greuge.

OBSERVACIONS

*** IMPORTANT:

  • Les visites es faran amb totes les messures sanitàries vigents en el moment de l'activitat.
  • L'activitat està prevista per un grup/classe (25 pers).
  • També ens podem adaptar a fer l'activitat en dos grups/classe (màx. 50 pers.) a l'hora si es disposa de l'espai suficient tot i que preferim fer les sessions "ajustades" per a la realitat i dinàmica de cada grup, en la mesura que és mès fàcil promoure i aprofitar tot que els propis nois i noies puguin plantejar en la sessió.

DETALLS

Adreçada

ESO (2n cicle), Batxillerat i cicles formatius

Dates

A concretar en matí ó tarda. Durada: 60'

Horari

A concretar.

Lloc

A l'aula ó a la sala d'actes del centre. VEURE OBSERVACIONS

Realitza

Defensora de la Ciutadania

Preus

Finançada totalment per l'Ajuntament i sense cost per a l'alumnat

CONSULTES I INSCRIPCIONS

SERVEI D'EDUCACIÓ

Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

Horari: de 9 a 14:30 hores.

Rb. Sant Sebastià 98-100
08924 Santa Coloma de Gramenet
Telèfon: 93 462 40 00
A/e: paecc@gramenet.cat

Prohibida la reproducció total o parcial de les fotografies, així com la seva distribució, comunicació pública o transformació sense l’autorització dels autors del web.