Reciclar l’oli domèstic implica un gest simple, és a dir, el podem fer d’una manera senzilla i suposa grans avantatges per a una Santa Coloma més ecològica, cívica i responsable. No fer-ho, ens perjudica a tots i a totes. De fet, cada gota d’oli que es tira per l’aigüera contamina 1.000 litres d’aigua neta, augmenta l’obstrucció i la contaminació dels rius, canonades dels habitatges i desguassos públics. I el pitjor de tot és que provoca la multiplicació de les plagues urbanes i un ecosistema malmès.
Malauradament, enguany les 2/3 parts de l’oli domèstic emprat a la cuina acaba a les clavegueres. Volem donar-li la volta a aquest hàbit perjudicial amb 3 gestos: informació, sensibilització i facilitats perquè no hi hagi excuses. Posarem en marxa aquesta setmana 14 nous punts de recollida d’oli usat —fins ara n’hi havia 3 als mercats municipals— distribuïts per tots els barris, perquè els tingueu a prop. Amb aquesta iniciativa aconseguirem avantatges per partida doble: d’una banda, ajudarem a disminuir la contaminació dels espais públics i problemes derivats, i de l’altra, podem transformar cada litre que reciclem en un litre de biocombustible dièsel, sabons i altres productes respectuosos amb el medi ambient.
Cada gota que reciclem compta, cada petit gest és un gran pas en la millora de la ciutat. Així doncs, compto amb tots i totes i us demano complicitat i implicació perquè feu vostre el lema de la iniciativa que posem en marxa, el «Santa Coloma recicla».