En aquests quatre mesos d'Estat d'Alarma ens hem deixat la pell per atendre la ciutadania. hem executat totes aquelles mesures extraordinàries de suport a persones i famílies que més han patit les conseqüències d'aquesta emergent crisi econòmica i social provocada per la COVID-19. Des del minut zero va ser prioritari assegurar els serveis essencials, entre ells els Serveis Socials Municipals, i alhora reforcem l'atenció d'emergències per part de l'Equip Bàsic d'Atenció Social per a la cobertura de necessitats bàsiques com la alimentació. L'increment de l'28% de les persones usuàries de Serveis Socials reflecteix la duresa de la realitat viscuda, a la qual seguim fent front amb la màxima dedicació i professionalitat.
Garantir l'alimentació infantil ha estat i és una prioritat, per això vam posar en marxa juntament amb la Generalitat de Catalunya 4.000 targetes-moneder per a escolars amb beca-menjador abans de la pandèmia, i targetes recarregables per a famílies sense recursos. Per a la gent gran i dependent hem mantingut el servei d'atenció domiciliària, entre altres mesures específiques. No ens podem oblidar dels i les colomenques que han patit EROS o ERTOS sense cobrar, per els i les que vam aprovar l'ajuda de 400 euros. Cal destacar l'esforç quimèric dels i les professionals municipals perquè l'impacte de la pandèmia a la ciutadania no fos tan dur. Ara, tot i que s'han reduït les situacions d'emergència, seguim atenent famílies vulnerables i els propers mesos es preveuen difícils. El virus segueix actiu, per això demano a la ciutadania que no abaixi la guàrdia. són 3 simples gestos: rentar-se les mans amb freqüència, portar mascareta i mantenir la distància social. és responsabilitat de tots i totes evitar nous rebrots.