Activitats del Dia Mundial del Medi Ambient 5-6-2021
Aquestes són les activitats previstes per a la commemoració del Dia Mundial del Medi Ambient
 Dia: 5/06/21
 Hora: de 10:00 a 14:00 h
 Lloc: Parc Fluvial del Besòs, a l’alçada del Parc de Can Zam
 Títol: Dia del Medi Ambient al Riu Besòs
 Organització: Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet
 Es realitzaran 3 activitats diferenciades:
 
 
 
 Exposició: “Les aus rupícoles a Santa Coloma de Gramenet: Orenetes, falciots i ballesters”.
  La ciutat de Santa Coloma de Gramenet està situada entre els espais  naturals de la Serralada de Marina i el riu Besòs. La proximitat de la  zona natural proporciona, a les aus rupícoles, una font d'aliment i  troben el refugi que necessiten per a fer els seus nius  en els  edificis. Són, per tant, els nostres veïns i hem d’aprendre a conviure  amb ells.
 Totes aquestes espècies, inclosos els seus  nius i els seus ous, estan protegides per la legislació, entre d’altres  raons, perquè són unes valuosíssimes consumidores d’insectes. Això les  fa indispensables per millorar qualitat ambiental de les ciutats i el  benestar dels veïns i veïnes.
 
 Taller “Fem avions d’orenetes”
  Durant el taller aprendrem a diferenciar les diferents especies d’aus  rupícoles presents a la nostra ciutat. Per tal de fer més engrescadora  aquesta tasca, farem uns avions de paper molt especials.
 
 Exposició “La renaturalització del Riu Besòs”
  Mitjançant uns panells informatius i un audiovisual aquesta exposició  ens explica el projecte municipal de renaturalització del Riu Besòs i la  creació, en col·laboració de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, del  Refugi de Biodiversitat.
 
                
        
    Dia 5/06/21
 Hora: 11h.
 Lloc: Biblioteca Singuerlín - Salvador Cabré
 Activitat: Presentació del llibre “Natura colomenca”
 Organització: Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet
                
        
    Dia: 5/06/21
 Hora: de 10:00 a 14:00 h
 Lloc: Parc Fluvial del Besòs, a l’alçada del Parc de Can Zam
 Activitat: Ultra Clean Marathon
 Organització: Fundació Rivus (Consorci Besòs-Tordera)
 
Dissabte 5 de juny també se celebra l’Ultra Clean Marathon, el gran repte esportiu i mediambiental de Catalunya. Bona part de la ruta transcorre pel terme municipal de Santa Coloma de Gramenet on es muntarà un espai d’educació i divulgació ambiental.
                
        
    Dia: 5/06/21
Hora: 12h a 13h
Lloc: Plaça de les Cultures
Activitat: Espectàcle de circ "Els exploradors de l'aigua" i inauguració del nou Tòtem