Bo Lloguer Jove
Convocatòria: Oberta.
Què és?
Aquest tràmit serveix perquè puguis demanar un ajut econòmic per pagar el lloguer (o la cessió d’ús) de casa teva, habitatge o habitació. Aquest ajut és de 250?€ al mes.
Pots demanar aquest ajut si:
- Estàs empadronat a l'habitatge i hi vius de manera permanent.
- Has signat i formes part del contracte de lloguer (o cessió d'ús).
- Cobres menys de 25.200?€ l'any.
- L'import que pagues de lloguer no és més alt que els límits establerts. El màxim de lloguer mensual va entre 600 i 900 € per un pis sencer.
- L'import que pagues de lloguer no és més alt que els límits establerts. El màxim de lloguer mensual va entre 300 i 450 € per habitació.
No pots demanar aquest ajut si:
- Teniu un vincle familiar amb la persona o l'empresa que et lloga el pis.
- Sou propietaris o usufructuaris d'algun habitatge.
- Ja rebeu un altre ajut per pagar el lloguer o la cessió d'ús el 2025.
- Llogueu un habitatge que gestiona o administra l'Agència de l'Habitatge de Catalunya o directament a través d'altres administracions.
A qui va dirigit?
A persones que viuen de lloguer en el seu domicili habitual i permanent a Santa Coloma de Gramenet, titulars d'un contracte de lloguer d'un pis, d'una habitació o cessió d'ús.
També poden accedir-hi aquells joves que estiguin en condicions de subscriure un contracte de lloguer o de cessió d'ús.
En el moment de presentar la sol·licitud han de tenir fins a 35 anys inclosos, com a màxim.
Terminis
El termini per presentar la sol·licitud s'inicia el dia 19 de maig de 2025 a les 9 hores i finalitza el dia 23 de maig de 2025 a les 14 hores.
Documentació
Documentació general
- El contracte de lloguer o de cessió d'ús de l'habitatge o habitació, al teu nom.
- Els rebuts de lloguer o de cessió d'ús del 2025, pagats fins al moment de demanar l'ajut.
- Les dades bancàries del compte corrent, al teu nom, on has de rebre l'ajut.
Documentació específica
Aquesta documentació només l'has de presentar en els casos següents:
- La sentència o la resolució del Ministeri de l'Interior que t'acredita com a víctima de terrorisme o amenaçat.
- Si acredites que disposes d'una vida laboral a partir de l'any 2024, has de presentar:
- Declaració responsable d'ingressos, model normalitzat, (consulta les FAQS per saber en quins casos).
- El certificat d'imputacions de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), o bé:
- El certificat d'ingressos i retencions de l'empresa o empreses on hagi treballat, o bé:
- El certificat de les pensions o ajuts que estan exempts de tributació l'any 2024, o bé:
- Els certificats de les empreses on s'hagi treballat i la vida laboral.
També caldrà que presentin una declaració responsable en la qual constin tots els ingressos percebuts aquell exercici.
I si és el cas de tots els membres de la unitat de convivència
- Si acredites que disposes d'una vida laboral de l'any 2025, has de presentar:
- Una declaració responsable (model normalitzat), el contracte de treball signat, i que tingui una durada de 6 mesos a comptar des de la data de la sol·licitud dels ajuts, i totes les nòmines fins a la presentació de la sol·licitud, si les té disponibles.
I si és el cas de tots els membres de la unitat de convivència
Documentació addicional si no ens autoritzes a consultar les teves dades
Aquesta documentació només l'has de presentar si, en el formulari de sol·licitud, no ens autoritzes a consultar les teves dades. En cas que sí que ens autoritzes, no cal que la presentis.
- El document d'identitat vigent, ja sigui:
- El DNI vigent.
- Ciutadans de la Unió Europea: el certificat de registre de ciutadans de la Unió Europea vigent.
- Estrangers no comunitaris: NIE i la targeta d'identitat d'estranger (TIE).
- El certificat o volant de convivència.
- El justificant dels teus ingressos i els de les persones de la teva unitat de convivència que tinguin edat per treballar:
- La declaració de la renda del 2023 (IRPF).
- Si alguna de les persones de la unitat de convivència no està obligada a presentar la declaració de la renda, has de presentar:
- El certificat d'imputacions de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), o bé:
- El Certificat de pensions o ajuts que estan exempts de tributació.
- Informe de la vida laboral emès per la Tresoreria de la Seguretat Social relatiu a la persona sol·licitant i a totes les persones en edat laboral que formem part de la unitat de convivència.
- El certificat de no tenir deutes amb:
- L'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT).
- La Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).
- L'Agència Tributària de Catalunya (ATC).
TRAMITACIÓ
Es recomana la presentació de la sol·licitud electrònicament al portal de tràmits de l'Agència d'Habitatge de Catalunya (és necessari disposar de l’idcat mòbil)
Les sol·licituds es tramiten i resolen per ordre de presentació al registre, sempre que la sol·licitud i la documentació estiguin completes i fins a l’exhauriment de la dotació pressupostària. En cas que sigui necessària l’esmena de la sol·licitud, s’ha d’entendre com a data de presentació quan es disposi de tota la documentació exigida.
Preguntes freqüents: Podeu consultar les preguntes freqüents en el aquest enllaç