Avui podria parlar del parc de Can Zam: de la necessitat que té la ciutat en finalitzar totes les fases i convertir-lo en un gran parc metropolità amb àmplies zones verdes, de com transformar tota la zona de Can Zam en un espai integral pel gaudi de la ciutat, però no ho faré.
Podria parlar, de l’enèsima falta de respecte per part de l’equip de govern cap els grups de l’oposició, però tampoc ho faré. Avui parlaré de la mobilitat sostenible a la ciutat i del carril bici, que en principi és una eina per tal d’afavorir-la. I dic en principi perquè és bastant lluny de l’objectiu.
En primer lloc, els trams compartits amb la resta del trànsit (a la Rambla) no hi donen prou seguretat. Entre d’altres per l’incompliment del límit de velocitat 30 dels vehicles a motor i el poc respecte pels VPM i les bicicletes. La priorització semafòrica és clarament favorable al vehicle a motor, i fa que la circulació en bicicleta o VPM sigui poc operativa i lenta. Els carrils són de doble sentit i excessivament estrets sense prou barreres per circular amb seguretat, fins i tot en un tram es circula en sentit contrari amb els busos i cotxes venint de cara.
L’Ajuntament fa bandera dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, de l'elaboració del pla estratègic local per implementar l’Agenda Urbana per una mobilitat segura, sostenible i connectada. La realitat: mesures per sortir del pas, de cara a la galeria, per no emprendre actuacions que poden ser impopulars. Això sí, la policia local s’esmerça en denunciar als VPM que circulen per la vorera. Tot per afavorir la mobilitat segura, sostenible i connectada. Propera estació, recollida selectiva.