Microcosmos: introducció al microscopi
ECOMETROPOLI: CENTRE D'EDUCACIÓ AMBIENTALMuseu Torre Balldovina i Patrimoni
OBJECTIUS
- Introduir a l’alumne en el món microscòpic
- Saber com funciona un microscopi
- Aprendre diferents conceptes, com la funció de les cèl·lules sanguínies, les diferències entre una cèl·lula vegetal i una cèl·lula animal o els microorganismes que viuen dins d'una gota d'aigua
- Observar diferents mostres al microscopi
DESCRIPCIO de l'activitat
Consta d'una breu presentació audiovisual on s’introduiran els conceptes necessaris per realitzar la part pràctica, que consisteix en l’observació al microscopi de preparacions de diferents microorganismes i cèl·lules, així com d’animals microscòpics vius. Cada alumne disposarà d’un petit dossier d’activitats per treballar durant el taller.
OBSERVACIONS
L'activitat es realitza a l’aula ambiental de Can Zam Isabel Muñoz (al Novembre de 2025) i a les instal·lacions d’Ecometropoli - Centre d’Educació Ambiental (pavelló Montserrat del recinte Torribera) a partir de Març de 2026.
Activitat finançada parcialment per l’Ajuntament amb un cost de 30€/grup de Primària i 40€/grup d'ESO.
DETALLS
Adreçada
Alumnat d'Educació Primària (Cicle Mitjà i Superior) i d'ESO
Dates
De novembre del 2025 a final de curs 2026
Horari
A concretar amb el centre docent, en una franja horària entre les 9 h i les 14 h
Lloc
Ecometròpoli i Aula ambiental de Can Zam Isabel Muñoz
Realitza
Ecometropoli
Preus
Finançada parcialment per l’Ajuntament amb un cost de 30€/grup de Primària i 40€/grup d'ESO
CONSULTES I INSCRIPCIONS
SERVEI D'EDUCACIÓ
Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.
Horari: de 9 a 14:30 hores.
Rb. Sant Sebastià 98-100
08924 Santa Coloma de Gramenet
Telèfon: 93 462 40 00
A/e: paecc@gramenet.cat
Prohibida la reproducció total o parcial de les fotografies, així com la seva distribució, comunicació pública o transformació sense l’autorització dels autors del web.