
Parlem de l’Espai: El Sistema Solar a través de les Missions Espacials
CIÈNCIESConeixement del medi
OBJECTIUS
1. Comprendre el paper de les missions espacials en l’exploració del Sistema Solar
2. Identificar les característiques principals dels planetes, la Lluna, el Sol, els cometes i els asteroides
3. Descobrir què són les galàxies, nebuloses i exoplanetes a través dels telescopis espacials
4. Fomentar la curiositat científica i el pensament crític mitjançant la participació activa
DESCRIPCIO de l'activitat
• Sessió d’1 hora de durada. El taller es dur a terme l’aula (amb pissarra digital o projector per connectar l’ordinador).
Aquesta xerrada interactiva explora les missions espacials clau, com Voyager, Venera, Cassini i Rosetta, que han aprofundit el nostre coneixement del Sistema Solar, incloent els planetes, la Lluna, el Sol, cometes i asteroides. També descobrirem com els telescopis espacials han revelat galàxies, nebuloses i exoplanetes més enllà del nostre sistema.
L'alumnat participarà activament a través de preguntes i reflexions sobre l'impacte de l'exploració espacial, fomentant la curiositat científica i el pensament crític.
OBSERVACIONS
L'activitat la portarà a terme l'entitat EXPLORA360
• Correu electrònic: isabel.rius@explora360.com
• Persona de contacte responsable: Isabel Rius
DETALLS
Adreçada
Alumnes de 1r i 2n ESO
Dates
Durant tot el curs escolar 2025-26
Horari
A concretar pel centre docent
Lloc
Al Centre educatiu
Realitza
Explora360
Preus
Preu per grup aula: 125€
CONSULTES I INSCRIPCIONS
SERVEI D'EDUCACIÓ
Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.
Horari: de 9 a 14:30 hores.
Rb. Sant Sebastià 98-100
08924 Santa Coloma de Gramenet
Telèfon: 93 462 40 00
A/e: paecc@gramenet.cat
Prohibida la reproducció total o parcial de les fotografies, així com la seva distribució, comunicació pública o transformació sense l’autorització dels autors del web.