
EL PAPEL DE TU PELI
UNA SOCIETAT DE VALORSConeixement del medi
OBJECTIUS
• Sensibilitzar i informar jugant sobre l’APS i el voluntariat.
• Conèixer els recursos de la teva ciutat, entitats i projectes.
• Motivar i fomentar la participació activa dels joves en accions i activitats de solidaritat i voluntariat a la seva ciutat mitjançant l’APS.
DESCRIPCIO de l'activitat
Primera hora: Descobriment de forma lúdica del que sabem i que és el voluntariat :
1. Que és el Punt del Voluntariat
2. Llei del voluntariat 25/2015, que és voluntariat
3. Drets i deures de la persona voluntària
4. Per a què serveix el voluntariat? per nosaltres i pels altres
5. Tipologies de voluntariat: Àmbits (vídeos de joves voluntaris de Santa Coloma).
6. Drets i deures de les persones voluntàries
7. Llocs per a fer Voluntariat ( cançó del Voluntariat).
8. Joc d'Instagram: El papel de tu peli
Segona hora:
Primera pràctica: Identifica l'àmbit.
Metodologia: Es demana dos persones que vulguin llegir els casos reals i es reparteixen.
Dinàmica: es reparteixen 10 targetes de 5 casos reals d'entitats que tenen projectes de voluntariat a la ciutat i cal identificar l'àmbit que actua cada cas. (5 targetes que indiquen el que l'entitat realitza i 5 de la tasca que fa la persona voluntària d'aquesta entitat).
Segona pràctica: Que voldria ser jo?
Metodologia: es faran dos grups, els que representen a les entitats i els que representen a les persones voluntàries. I de cada grup cal fer subgrups de màxim 5 persones, cal que cada subgrup tingui una persona representant.
Dinàmica: Els grups representants de les entitats hauran d'escollir a tres representants que ocuparan els càrrecs de presidència, secretaria i tresoreria la resta seran socis i sòcies. Se’ls repartirà una carpeta per a treballar i agendes de voluntariat 2025 a cada participant. Han de pensar i decidir en grup Quin tipus d'entitat/àmbit vol ser, perquè i que/com farien (projectes).
Els 3 grups representants de les persones voluntàries, cal que escullin a una persona que els representin, se’ls repartirà una carpeta de treball per grup i agendes del Voluntariat a cada participant, amb la finalitat de debatre i decidir el tipus d'àmbit que els agradaria participar, justificar-lo ( perquè ?) quina tasca volen fer (projectes) i com ho farien.
Al finalitzar cada grup exposarà les seves conclusions.
Per acabar, es donaran opcions de visitar a entitats dels àmbits que han triat. I es preguntarà els resultats del Joc d'Instagram El papel de tu peli
Cal que tinguem, pel correcte desenvolupament de les sessions els recursos necessaris per a posar la web del Punt del Voluntariat en pantalla amb el so connectat.
OBSERVACIONS
DETALLS
Adreçada
Segon cicle d’Educació Secundària
Dates
A concretar amb el centre docent
Horari
A concretar amb el centre docent
Lloc
Centre docent i entitats de voluntariat
Realitza
Punt de voluntariat de l'Ajuntament de Sta. Coloma de Gramenet i Open Art
Preus
Finançada totalment per l'Ajuntament i sense cost per a l'alumnat
CONSULTES I INSCRIPCIONS
SERVEI D'EDUCACIÓ
Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.
Horari: de 9 a 14:30 hores.
Rb. Sant Sebastià 98-100
08924 Santa Coloma de Gramenet
Telèfon: 93 462 40 00
A/e: paecc@gramenet.cat
Prohibida la reproducció total o parcial de les fotografies, així com la seva distribució, comunicació pública o transformació sense l’autorització dels autors del web.