Renovació del Defensor/a

Procès participatiu

Segons el Reglament Municipal de Participació i Govern Obert, el defensor/a de la ciutadania és un òrgan complementari de l’Administració que es regeix per el seu propi reglament. Pel que fa al seu nomenament o cessació, el Reglament especifica que s’haurà de consultar les entitats ciutadanes del municipi.

El dia 20 de gener, l’Alcaldessa de Santa Coloma es va posar en contacte amb les diferents entitats de la ciutat per sol·licitar-los tres noms de possibles candidats o candidates a l’elecció.

Per tant, els ciutadans o ciutadanes que tinguin suggeriments en aquest sentit, seguint els preceptes del Reglament hauran d’adreçar-se a les seves entitats de referència o a qualsevol de les entitats participants en el procés.

El període per a la recepció de candidatures quedarà tancat el dilluns 10 d’abril del 2017.

El dijous 27 d’abril està prevista una presentació pública dels candidats que hagin rebut més propostes per part de les entitats.

Després de la fase de consulta als grups municipals, està previst que l’alcaldessa proposi el candidat o candidata que el Ple (previsiblement de maig) haurà de ratificar.

 

Imprimir la fitxa i registrar-la  a l’OIAC mitjançant instància.  

És preceptiu que els candidats/es siguin informats i acceptin la seva proposta de nomenament per part de les entitats.

No s’acceptarà cap proposta que no provingui d’una adreça identificable.

 
 

Tríptic informatiu

foto. portada del tríptic informatiu del Defensor de la Ciutdania