19.4.2014 : 19:07 : +0200

El poblat ibèric Puig Castellar és l'element del patrimoni arqueològic més important de la ciutat, i constitueix, sense dubte, un símbol emblemàtic i d'identitat per a Santa Coloma.

Com arribar-hi

Des de Santa Coloma s’hi pot accedir per tres camins: l’un és una pista forestal que surt del carrer de Menorca, al barri de can Franquesa, on hi ha un senyalitzador de la Ruta dels Ibers que ho indica, a prop del Mirador del Ibers i del carrer de Còrdova (bus 800); un altre camí és també una pista forestal, coneguda com el camí dels bombers, que parteix també del carrer de Menorca (final bus 800), del costat de l’edifici Pompeu Fabra i molt a prop de la placeta dels Llops; i l’altre camí és el torrent de les Bruixes, que surt del final de l’avinguda de Ramon Berenguer IV (bus B30) i que s’enfila muntanya amunt passant per les fonts de Sant Roc i de la Bóta, fins al jaciment.

També s’hi pot arribar per la carretera BV-5011 que va de Badalona a Montcada i Reixac. En el punt més alt d’aquesta via s’agafa un camí (a l’esquerra venint de Badalona i a la dreta si es ve de Montcada i Reixac), direcció cap al sud, que porta a la urbanització Vallensana; cal travessar-la seguint la carena de la serra de les Ermites (sant Onofre i sant Climent) i, continuar cap avall fins al jaciment.

En l’actualitat tots quatre camins estan habitualment tancats als vehicles ja que són dins del Parc de la Serralada de Marina, però l’accés a peu no té cap tipus d’impediment.

El jaciment és permanentment obert.