8 de març, Dia Internacional de les Dones

Dijous 8

9.45 hores, Xerrada taller adreçada a instituts: “Dones, homes o persones lliures? Com conquerir la llibertat més enllà dels rols de gènere”, a càrrec de Daniel Gabarró, expert en coeducació.

Lloc: Institut Numància, carrer de Prat de la Riba, 118.
Organització: Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

18.00 hores, Hora del conte: “Hi ha res més avorrit que ésser una princesa rosa?” de Raquel Díaz Reguera, narrat per Mari Carmen Molina.
Un preciós àlbum il•lustrat que ens fa reflexionar, no sols sobre els tòpics del món femení en els contes clàssics i l'imaginari infantil de princeses, sinó també sobre els mateixos tòpics que, ens agradi o no, encara poblen la nostra societat .
Un llibre coeducatiu, interessant, molt ben il•lustrat, d'aquests que cal regalar als nens i nenes i que s’ha de tenir a la biblioteca de casa ja que ens ajuda a reflexionar sobre la igualtat de gènere.
Edat recomanada: de 4 a 8 anys.

Lloc: Biblioteca Can Peixauet, avinguda de la Generalitat, 98-100.
Organització: Biblioteca de Can Peixauet.

18.00 hores, Hora del conte per a infants: “Històries en femení”, a càrrec de Silvia Barragán.

Lloc: Biblioteca del Singuerlín - Salvador Cabré, plaça de la Sagrada Família, s/n.
Organització: Biblioteca del Singuerlín - Salvador Cabré.

19.00 hores, Acte en homenatge a Francisca López Caballero.

Lloc: Sala d’actes de la Torre Balldovina, plaça de Pau Casals, s/n.
Organització: Comissió ciutadana.
Col•laboració: Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

19.00 hores, Manifestació unitària del Dia internacional de les Dones, 8 de març.

Lloc: Plaça Universitat (Barcelona).

20.00 hores, Conferència “El paper de la dona als països del sud”, a càrrec de Carlos Villagrasa Alcaide, professor titular de Dret civil de la Universitat de Barcelona.

Lloc: Espai per la Pau (Centre de Recursos Juvenils Mas Fonollar, carrer de Sant Jeroni, 1-3.
Organització: Fundació Olof Palme.

Logo CIRD